joi, 15 aprilie 2010

Mi-am luat TV





De cateva luni ma tot invart ca o nuca in caldare dupa un televizor LCD de 32".
Dupa ce am analizat si scormonit toate colturile internetului ajunsasem la concluzia ca, cel mai avantajos din punct de vedere al raportului calitate pret era LG-ul 32LH3000. El fiind cel mai ieftin care, poate 1080p, stie usb (trebuie sa umblii putin pe la firmware, cam periculosa treaba), contrast destul de mare. Restul abilitatilor se gasesc si la modele mai ieftine.
In fine, abandonasem ideea pentru ca nu aveam atunci banii de ajuns, iar ideea unui credit nu ma incata deloc. Bine, la mine mai e si chestia ca daca eu nu vad o utilitate clara intr-un lucru, mi-e foarte greu sa dau multi bani pe acest lucru.
Totusi din cauza ca mi s-a ars placa de baza la vechia cutie (7 ani) care nu o mai foloseam decat ca TV, am fost nevoit, cu marele concurs al Mirelei, sa-mi orientez din nou atentia catre LCDuri. Am zis ca este chiar un semn si am reusit sa trec peste bariera cu inutilitatea in mometul in care in aceeasi perioada Alxandru si-a luat si el TV. Chiar a facut si ceva reviewuri la el.

Spre surprinderea mea la acelasi pret la care ma coiam eu acum vreo luna pe modelul 32LH3000 el a reusit sa gaseasca 32LH5000. Mai exact la eFlmingo.ro, magazinul online al lui Flanco acest TV este ~1800 ceea ce il face chiar mai ieftin decat 32LH3000 in unele magazine. La Flanco este cu 200 ron mai mult. La eMag cu 170 mai mul. Deci o afacere buna, chiar daca e Flanco si sunt in insolventa, faliment sau mai stiu eu ce chestie naspa scrisa prin presa/bloguri, dar garantia este facuta de aceleasi serviceuri pentru toate magazinele asa cum toti iau marfa de la aceeasi furnizori. Asadar l-am luat... fara nici un credit sau rate fixe.
Ce are LH5000 si nu are LH3000 ?
- Accesul la USB este o functionalitate pentru utilizatorul final si nu doar pentru service, nemaifiind necesara downgradarea firmwarului sau telecomenzi speciale pentru activarea USB-ului
- Contrastul este mai mare la aceeasi rezolutie
- Timpul de aprindere al pixelilor este mai mic, 2ms fata de 5ms
- Frecventa este de 100HZ fata de 50HZ
Destul de multe zic eu sa inclini balanta inspre LG-ul din seria LH5000. Diferenta de pret fata de cel mai ieftin 32LH3000 fiind de doar 100 ron (nu ma refer la alea resigilate de la eMAg).
Ambele, ca dealtfel toate LCD-urile care au pe langa tuner DVB-T si DVB-C pot sa scaneze canale digitale daca sunt setate pe anumite tari care permit si scanarea pe Cable. Ma refer aici despre mult discutatul mit al Suediei :). Ei bine nu e nici o magie cu Suedia asta, poti sa pui ce tara vrei, defapt eu am setat o tara generica, dar care sa perimita si scanarea pentru digitale. Asa cum spunea si Alex, RDS face streaming de canale digitale care in mod normal se prind daca ai nu stiu ce pachete speciale si iti monteaza ei o cutie care are exact acelasi lucru care il are si modelul de televizoare mai sus numite. Am prins 99 de digitale dincare doua sunt HD ( TVR si DigiSport ) 9 posturi radio si 65 analogice. Cam multe, dar in meniul televizoarelor ai posibilitatea de a-ti selecta doar favoritele.
Singurul dezavantaj pe care il stiu pana acum, prezent la toate LG-urile este ca nu pot reda sunet DTS, dar sa fim seriosi ce rost are sa pui DTS pe boxele tv-ului cand suntul ala e special facut pentru sisteme mai complexe.
Desii inca am princiipile mele despre utilitate, se pare ca uneori trebuie sa ne aplecam atentia si catre frumusete pentru ca aceasta e mai utila uneori chiar mai mult decat mancarea. Recomand in acest sens TVR HD cand nu are emisiune, difuzeaza imagini din natura cu fundal audio clasic.


Niciun comentariu: