miercuri, 21 octombrie 2009

Unde-i innodat furtunul ?



Asta ca tot vorbeam mai demult despre cum in criza economica toate au o legatura, dar ma intrebam oare unde este punctul mort,unde se blocheaza circuitul banilor.
Vorbeam despre cum am sunat clientii pentru neancasate si cum toti aveau scuza ca nu au bani si asteapta si ei alte plati. Mare parte spun adevarul, probabil sunt si unii care chiar daca au bani spun ca au si ei de incasat ca asa e la moda.
Acum am dat de unde caz mai concret care-mi indica putin si pe cei care innoada furtunul prin care curg banii.

Cineva cunoscut lucreaza intr-o societate de constructii care in principal lucreaza cu primariile. Cele mai importante contracte le are cu primaria Bucuresti si sa zicem ca se ocupa/s-a ocupat de modernizarea unor pasaje, de reconstruirea unor strazi...si altele. Nu are rost sa intru in detalii despre cum primaria taraganeaza un serviciu cumparat de ea, spun doar un exemplu care ma uimit. Societatea de constructii trebuie in fiecare luna sa intocmeasca tot felu de dosare, hartii si sa plateasca sume foarte mari pentru a i se elibera o autorizatie de constructie in zona centrala. Cand am auzit am ramas masca, cum naiba in fiecare luna.

Sa revin la problema de la care am plecat.
Cunostinta mea nu a mai primit salariul de o luna.
Marele medic primar al Bucurestiului si avantat candidat pentru Cotroceni o freaca de o luna cu tot felu de motive. Ba ca sa refacut bugetul si nu are timp sa-l semneze, ba ca au pierdut nu stiu ce dosar si trebuie refacut etc. Eu cred ca pe Oprescu il doare la patina, el are treaba acum.
Firma de constructie trebuie sa-si respecte termenele, deci lucrarea merge. Situatia este aceasi si cu alte primarii de prin tara. Deci pana la urma nu constructorii au intraga vina pentru caliatea proasta si pentru prelungiriile de executie. Pentru ca acolo lucreaza niste oameni care trebuie sa manace si dragostea trece prin stomac. Firma trebuie sa-si plateasca furnizorii care-i suna cum sunam eu saptamana trecuta. La furnizori lucreaza tot oameni. Acesti oameni au rate la credite, ceea ce explica articolul aparut acum cateva zile cum ca in fiecare luna creste rata restantierilor cu 10%.

Pai cum sa nu creasca daca oamenii care sunt pusi sa conduca, nu conduc si tot ce fac este sa-si asigure locul. Nu este unul care sa faca ceea ce are in fisa postului.
Deci furtunul este innodat chiar de la capat si cei care il innoada sunt EI.


Niciun comentariu: